משאבות מי תהום

מה חשוב לדעת על משאבות מי תהום?

משאבת מי תהום היא מכשיר רב ערך בתעשיות שונות. כפי שניתן להבין משמה, מדובר במכונה שתפקידה הוא שאיבת מי תהום. במאמר הבא נסביר מה כדאי לדעת על משאבות מסוג זה.

למה לשאוב מי תהום?

מי תהום הם מים הנאגרים בתוך האדמה בחלל תת קרקעי. בלי להיכנס יותר מדי למדע שמאחורי התופעה, מדובר במי גשמים שחלחלו לאדמה עד שנתקלו בשכבה בלתי חדירה והצטברו שם לכדי מסה משמעותית.

מי תהום נמצאים בכל העולם, וגם בישראל. הם מהווים כחמישית מסך כל המים המתוקים בעולם ומשמשים למטרות שונות, בהן אספקת מים לשתייה והשקיה.

בהתאם לכך, ישנן מספר מטרות בולטות אשר מעלות את הצורך בשאיבת מי תהום. שאיבת מי תהום מיועדת לחילוץ המים ממאגרים לטובת אספקת מי שתייה ומים למערכות השקיה. בנוסף, השאיבה רלוונטית גם עבור סילוק מי תהום מאתרי חפירות שונים.

מחפשים את האופטימום

חשוב לדעת כי משאבות מי תהום, הידועות גם בשם משאבות באר, אינן מתחלקות לאפשרות אחד ויחידה. התעשייה מלאה בסוגי משאבות מי תהום שונים אשר נבדלים זה מזה במספר פרמטרים בולטים.

כך למשל, משאבות מי תהום משתנות בין היתר בטכנולוגיית השאיבה עליה הן מבוססות, כושר הספיקה שלהן, קוטר ואורך צינור המשאבה ועוד. כל תכונה כזאת משפיעה כמובן גם על המחיר הסופי של המשאבה, ולא פחות חשוב, על השימושים הרצויים שאפשר לעשות עם המשאבה.

כאשר בוחרים משאבת באר, ישנה חשיבות אדירה לבחירת המכונה האופטימלית לפרויקט הספציפי. בחירה במשאבה חלשה מדי למשל, תאריך באופן ניכר את זמן ועלות הפרוייקט, מכיוון שחוסר ההספק ישפיע על העבודה כולה.

לעומת זאת, גם משאבה עוצמתית מדי היא לא פתרון מוצלח, מכיוון שעלויות התפעול הגבוהות יהיו ניכרות בתקציב ועשויות להביא לחריגה מהסכום המוקצה לפרויקט בגובה של עשרות אלפי שקלים.

המסקנה המתבקשת היא שחשוב להקדיש מחשבה נאותה לבחירת המשאבה הספציפית לסוג הפרוייקט בו היא מתבקשת לשאוב. לכן בחירת משאבה לא נעשית כלאחר יד אלא תוך כדי התייעצות עם גורמים בעלי עניין בתחום.

נותנים כבוד ליצרן

כמו כל רכישה אפשרית מכמה אפשרויות, גם בבחירת משאבה יש חשיבות לבחירה ביצרן מוכר ובעל מוניטין בתחום. גם הבחירה בחברת השיווק המתאימה היא קריטית לצורך עבודה נוחה.

ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ הם הבחירה ההולמת למשאבת באר איכותית. עם ניסיון של כמעט ארבעים שנה בתחום, החברה יודעת לתת כל שירות רלוונטי של שיפוץ, התקנת משאבות או ייעוץ טכני בנושא, וכן תוכל לספק לכם בדיוק את סוג המשאבה לה אתם זקוקים לכל סוג של פרויקט. צריכים את המשאבה האופטימלית לפרויקט שלכם? לחצו כאן ותגלו עליה את כל הפרטים החשובים.

מלאו את הפרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב