משאבת מים מיניאטורית

כל מה שרציתם לדעת על משאבת מים מיניאטורית

משאבות מים יכולות להגיע בטווח מרשים למדי של מידות, החל ממשאבות מים תעשייתיות המשמשות לפרויקטים גדולים כגון סילוק מים או אספקת מי שתייה, ועד למשאבות מים קטנות המיועדות עבור צרכים ביתיים בעיקר. במאמר הבא נתמקד בחלק הקטן של הסקאלה ונסביר מה כדאי לדעת על משאבת מים מיניאטורית.

מהי משאבת מים מיניאטורית?

משאבת מים מיניאטורית (קרויה גם משאבה קטנה) מוגדרת כמשאבה שכושר הספיקה שלה עומד על עד כמה עשרות ליטרים לשעה. בהתאם לכושר הספיקה הנמוך יחסית, המשאבה עצמה מאופיינת בממדים קטנים ומנוע קטן ושקט, כמו גם משקל נמוך וצריכת חשמל מינימלית – מה שהופך אותה לאופטימלית עבור הסביבה הביתית.

ורסיה נפוצה של משאבת מים קטנה היא משאבת מיני טבולה, כלומר משאבה אשר מבצעת את פעולתה מבפנים – מתוך מאגר המים. משאבת מיני טבולה רלוונטית למגוון של משימות, ובהם ניקוז בריכות, ריקון ביוב וכיוצא בזה. משאבה זאת מבצעת את פעילות הניקוז באמצעות שימוש מדחף ובמנוע המבססים את פעולתם על הכוח הצנטריפוגלי.

לא משנה הגודל, משנה היצרן

חשוב לציין שעל אף שמשאבת המים המיניאטורית היא אכן מיניאטורית, היא דורשת את אותה התייחסות רצינית כמו משאבות מים בסדרי גודל אחרים. על כן, גם כאשר בוחרים משאבות מים קטנות מומלץ מאוד לא להתפשר ולבחור ביצרן מוביל ובעל שם בייצור משאבות, אשר יידע לספק את התוצאה המתאימה ביותר.

עניין חשוב לא פחות הוא התאמה של גודל המשאבה לגודל המשימה. משאבות מים קטנות יהיו אופטימליות עבור שאיבת מים בנפחים מצומצמים יחסית. כאשר יש צורך בספיקת מים גבוהה יותר, משאבת מים קטנה תעשה עבודה לא מספקת ותאריך את זמן השאיבה המתוכנן או אפילו לא תצליח לעשות זאת. גם בחירה במשאבת מים גדולה עבור משימות קטנות היא לא אופטימלית, מכיוון שמדובר בבזבוז משווע של חשמל ואנרגיה, אשר מיתרגם גם לעלויות גבוהות.

מלבד בחירה נאותה ביצרן ובגודל, חשוב להקפיד על סדרת בדיקות תקופתיות (אחת לשנה) ותיקנים נדרשים. אלה יוודאו שמשאבתם הקטנה תתפקד היטב גם בטווח הארוך.

בוחרים את הטוב ביותר

כשבוחרים משאבה, כמובן שכדאי ללכת על הטוב ביותר. ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ הם הכתובת לכל מי שמעוניין לא להתפשר על פחות ממעולה. עם ניסיון של כמעט ארבעים שנה בתחום, מדובר בחרה מובילה שיודעת לתת כל סוג של שירות בעולם זה, החל מייעוץ טכני וכלה בתיקונים ובדיקות. רוצים לקנות את המשאבה המושלמת? לחצו כאן לפרטים נוספים.

מלאו את הפרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב