איך עובדת משאבה- המידע המלא

איך עובדת משאבה

משאבה הינה מכונה המשמשת להעברת נוזל או גז ובאופן עקיף להגברת הלחץ או המהירות של החומר המועבר. המונח מתייחס בדרך כלל למכונה השואבת נוזלים שונים, בעוד מכונה השואבת גזים נקראת גם מפוח או משאבת ריק ומכונה הדוחסת גזים נקראת מדחס. משאבות מונעות בדרך כלל על ידי מנוע חשמלי, אך לפעמים גם על ידי מנוע דיזל, מנוע בנזין או ידנית. 

 

סוגי משאבות שונות

ישנם מגוון סוגי משאבות המשמשות לצרכים שונים, כגון:

  • משאבות סחרור – תפקידה של משאבת סחרור הוא לגרום לנוזל לנוע במעגל סגור ולהסתובב. כאשר המים מסתובבים במעגל ישנם גורמים אשר עוצרים את זרימתם כגון חיכוך בצנרת וכוח האינרציה. כאן נכנסת לפעולה משאבת הסחרור, אשר תפקידה לייצר לחץ שיגרום למים לנוע ולהסתחרר ועל כן זהו שמה של המשאבה. משאבות הסחרור הינן קטנות בגודלן וצורכות מעט מאוד חשמל כיוון שנדרש מהן להפיק לחץ קטן. משאבת הסחרור משמשת בעיקר במערכות חימום או קירור כגון דודים לחימום מים. כאן תפקידה של המשאבה לסחרר מים חמים שיהיו זמינים בברז על מנת שלא נבזבז הרבה זמן בהמתנה שיצאו מים חמים.
  • משאבות כיבוי אש – משאבות כיבוי הם מרכיבים חיוניים במערכת הגנת האש של בניין, במיוחד במבנים רבי קומות. משאבות כיבוי אש הן קריטיות בהפצת מים דרך מערכות ספרינקלרים, שבהן לחץ המים מרשת המים וציוד הכיבוי אינו יכול להגיע. אפילו בבניינים נמוכים יותר, משאבת כיבוי היא המפתח להכיל שריפה. כיבוי אש הוא עסק מסוכן, אך ללא מערכת מתוכננת ומותקנת באופן מקצועי וללא משאבה הוא הופך להיות מסוכן עוד יותר, ונכסים עסקיים וחיי אדם נמצאים בסיכון גדול יותר.
  • משאבות לבריכת שחיה – בבריכות שחייה פרטיות או ציבוריות, יש להתקין משאבה איכותית ועמידה לסחרור ולסירקולציה של המים. למשאבה יש מספר תפקידים חשובים, כאשר תפקידה העיקרי הוא למנוע מהמים לעמוד. זאת כיוון שבמים עומדים מתפתחת ירוקת תוך זמן קצר והמים הופכים לעכורים ולמסוכנים לרחצה. כדי לשמור על מים צלולים ונקיים, יש להפעיל את המשאבה כך שכל המים בבריכה יעברו דרכה פעמיים עד שלוש פעמים במהלך היום. 
  • משאבות טבולות – משאבה טבולה מתאפיינת בכך שניתן להציב אותה בתוך מקורות מים שונים. כדי לענות על השאלה – איך עובדת משאבה טבולה? יש להקדים ולומר כי ישנם סוגים שונים של משאבות טבולות, בעלות פונקציות שונות, אך לכולן אותו עיקרון פעולה. המנוע האטום של המשאבה הטבולה, למעשה מניע את המדחף ומאפשר לו לשאוב מים ונוזלים אל תוך המשאבה. לאחר מכן, העוצמה של המדחף, שמסתובב כנגד המעטפת של המשאבה, שואב את המים אל מחוץ למשאבה ישירות אל תוך קו ביוב או צינור חיצוני. השימוש העיקרי במשאבה הוא לטובת שאיבת מי ביוב. משאבה טבולה מאפשרת לשאוב כמויות גדולות יחסית של מי ביוב, היא מוכיחה את עצמה גם בסביבה פרטית וגם בסביבה עירונית וניתן לשלב אותה במפעלים, ארגונים וכדומה. יש לציין כי משאבה טבולה איטלקית נחשבת לטובה ואיכותית במיוחד מבין מגוון המשאבות הקיימות.
  • משאבה טבולה גובה אפס – משאבה טבולה סטנדרטית לא מסוגלת לשאוב נוזלים מגובה הרצפה, אלא רק מגובה של כ-10 ס"מ בממוצע. במילים אחרות אם יש לכם צורך לשאוב נוזלים מגובה הרצפה, משאבה טבולה סטנדרטית לא תיתן לנו מענה מספק. כאן נכנסת לתמונה משאבה טבולה גובה אפס. משאבה זו נועדה בדיוק למקרים אלה – לשאיבת מים מגובה רצפה. אגב, חשוב לציין שקיימת שונות רבה בין משאבה למשאבה, ולכן קיימת משמעות רבה לבחירה בליווי וייעוץ מקצועי של המשאבה הנכונה אשר מתאימה לצרכים שלכם.

 

 החשיבות בבחירה במשאבה מקצועית

רכישת משאבה מכל סוג, חייבת להיעשות לאחר בדיקת כמה חברות המספקות משאבות והשוואה ביניהן. חשוב לבחון את מקצועיות ואמינות החברה, לבדוק האם החברה מספקת שירותים נוספים כמו ייעוץ או טיפול במקרי תקלות וכן לבחון את מקצועיות אנשי הצוות שמספקים את השירותים השונים. זאת משום שעל מנת להנות מפעילות תקינה ולא פחות חשוב בטוחה של המשאבה שתרכשו, יש צורך בהתקנה מקצועית שתתבצע על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון עשיר בכל התחום של התקנת משאבות.

 

ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ

אם אתם מחפשים חברה מקצועית ואמינה, שתספק לכם שירות ייעוץ מקצועי לפני רכישת כל משאבה וגם תדאג להתקנה מקצועית ביותר, הגעתם לכתובת הנכונה. אנו בחברת ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ, מתמחים כבר מעל 30 שנה בהתקנה, שיפוץ וייעוץ לכל מגוון המשאבות השונות. ההתקנה והייעוץ שאנו מעניקים נעשה על ידי מיטב אנשי המקצוע המומחים בתחום ובעלי ניסיון רב שנים.

לכל שאלה או התייעצות, הנכם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם או ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו:

טלפון – 03-5703958

פקס – 03-7720556

מלאו את הפרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב