משאבות מים לבניין- המדריך המלא

תשתיות

תהליך בניית בניין מגורים חדש הינו תהליך בעל שלבים רבים. על מנת להנות מבניין שיהיה ראוי ובטוח למגורים, יש להשקיע מחשבה ותכנון מוקדם בכל אחד משלבי הבניה. אחד מהשלבים היותר חשובים וקריטיים, הוא שלב חיבור התשתיות לבניין. תשתיות לבניין הינו מושג רחב אשר כלולים בו:

  • תשתיות חשמל
  • תשתיות ביוב
  • תשתיות תקשורת וכדומה

אחת מהתשתיות החשובות והחיוניות ביותר לבניין מגורים, היא תשתית המים.

תשתיות מים לבניין

תשתית המים של בניין מגורים, כוללת חיבור לצנרת המים המתוקים העירונית והזרמתם בלחץ אל נקודות הקצה, שהם ברזים וסוללות מים קרים וחמים ובנוסף מערכת לכיבוי אש.

 לחץ המים מתקבל בשתי דרכים:

  • מקור המים הוא במגדל מים הנמצא בנקודה הגבוהה ביותר ביישוב והמים זורמים משם אל נקודות הקצה על פי חוק כלים שלובים.
  • הבניין כולל משאבת מים המעלה את המים אל מכל מים גדול על גג הבניין אשר ממנו מוזרמים בלחץ המים אל שאר המבנה בדומה לפעולת מגדל המים. בשום מבנה, אין המשאבה לוחצת את המים ישירות אל הברזים משום שנדרשת לשם כך אנרגיה רבה המתבזבזת לשווא ואין יכולת לשלוט על לחץ המים היוצא מן הברז.

המים המגיעים אל הבניין הם מים בטמפרטורת החדר ולכן ברוב הבניינים מתחלקת מערכת המים למערכת צינורות מקבילה של מים חמים. צינורות המים הקרים מופיעים בבניין בצבע כחול ואילו צינורות המים החמים בצבע אדום. חימום המים נעשה על ידי העברת צינורותיהם דרך דודי חימום שעשויים להיות דודי שמש המנצלים את אנרגיית השמש או דודים הפועלים על חשמל, גז או מקורות אנרגיה נוספים.

משאבות לחץ מים לבניין

יש לא מעט אזרחים בארץ שגרים בבנייני מגורים משותפים בהם קשה להתקלח בהנאה מלאה או שקשה להדיח את המים באסלה בגלל לחץ מים נמוך. בנוסף, גם בתי מגורים פרטיים יכולים לסבול מכך, זאת מאחר ויש מספר שיטות לאספקת מים בישראל. בבנייני מגורים ניתן לעיתים למצוא בריכת אגירה בגודל מסוים על הגג. הרעיון הוא להשתמש בכוח הכבידה ולהזרים מים מטה אל הצרכנים השונים של הבניין.

אך למרבה הצער בריכות אלה נוטות להזדהם והן גם לא מציעות לחץ מים גבוה לדירות שבקומות העליונות. על כן, הפתרון היעיל ביותר שיכול לפתור את בעיית לחץ המים הנמוך בבניני מגורים, הוא  חיבור משאבה להגברת לחץ מים בבניין. החיבור לרוב יבוצע בשלב הקמת תשתית המים הכוללת לבניין. בבניינים מסוימים יש כבר משאבות בגדלים שונים ששואבות ודוחסות מים אל הצרכנים ובכך מקלות על כל מי שגר בקומה בעייתית. אך לא תמיד משאבות אלה מספיקות, ולכן יש לתגבר אותן או להחליף אותן. לכן, חשוב ביותר להתייעץ עם חברה מקצועית על סוג המשאבה המתאימה ביותר עבור הבניין שלכם.

בחירת משאבות מים לבניין מגורים

כדי להבין טוב יותר את חשיבות התאמת המשאבה ואת השוני בין משאבות מסוימות, כדאי לדעת שמשאבות מים הן מוצרים שמותאמים לפי בסיס של יחידות שימוש. כך, אם מדובר רק על דירה אחת, תותקן משאבה שתותאם לה מבחינת מידות ואופי שימוש ואם מדובר על מספר יחידות דיור, הרי שכאן יכולה להיות משאבה (אחת או יותר) שתספק מים במקביל.

כדאי מאוד להתעכב ולתת את הדגש על נושא ההתאמה של המשאבה לכל בניין מגורים. זאת מאחר ויש לא מעט נתונים שיש לשים אליהם לב כשמחפשים משאבת לחץ מים, כגון:

  • מספר קומות הבניין – ככל שיש יותר קומות בבניין, יש צורך במשאבה בעלת עוצמה גדולה יותר
  • מהלכי הצנרת בבניין – לצנרות המורכבות עם פיתולים ועיקולים יש להתאים משאבת מים עוצמתית שתוכל לדחוף את המים דרך כל הפיתולים
  • מס’ הצרכנים/ דיירים במבנה – ככל שיש יותר דיירים בבניין כך יש צורך ביותר מים. לכן, יש צורך במשאבה חזקה יותר שתוכל לספק את כמות המים הנדרשת בצורה טובה
  • איכות המשאבה – משאבת המים חייבת לעמוד בכל תקני הבטיחות הנדרשים. מומלץ לרכוש משאבות כאלו רק מחברה מקצועית ואמינה, המספקת משאבות איכותיות ומקצועיות שיבטיחו לכם שימוש יעיל ובטוח.

לכן, על מנת לבחור את משאבת המים המתאימה ביותר עבורכם, מומלץ ביותר להתייעץ עם חברה המתמחה במשאבות מים מסוגים שונים, על מנת שתתאים עבורכם את המשאבה שתתאים בצורה הטובה ביותר עבור בניין המגורים.

ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ

 אנו בחברת ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ, מתמחים למעלה מ-30 שנה בייבוא, שיווק, שרות, שיפוץ וייעוץ לכל מגוון המשאבות. אנו מעניקים שירות למפעלי תעשיה, קבלני צנרת בניין, קבלני אינסטלציה, מוסדות ועוד.

חברתנו מספקת משאבות לחץ מים לבניני מגורים, משאבות סולר ועוד מגוון רחב של משאבות מקצועיות המתאימות לצרכים שונים.

לכל שאלה או התייעצות לגבי בחירת משאבת מים, הנכם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם או ליצור קשר עם צוות המומחים שלנו:

טלפון – 03-5703958

פקס – 03-7720556

החל 1000 שח – 2500 ₪

 

מלאו את הפרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב