משאבת מים צנטריפוגלית- פרטים חשובים

משאבה צנטריפוגלית

משאבות שונות ממלאות את החברה המערבית שבה אתם חיים, גם אם אינכם יודעים בדיוק במה מדובר ומה חשיבותן של משאבות אלה לחיי היום יום. על כן, עליכם להבין שכל מים זורמים שאתם מקבלים כיחידת קצה – בין אם מדובר בברז הביתי שלכם ובין אם מדובר בבריכות מים, צריכים להיות מנותבים ומועברים אליכם דרך מנגנונים של צינורות ושל שאיבה ודחיפה יעילות של מים.

משאבה צנטריפוגלית, היא אחת המשאבות הנפוצות ביותר לשימוש תעשייתי או אזרחי. המשאבה הצנטריפוגלית משמשת כאמצעי להעברת נוזלים. כאשר עיקרון הפעולה של המשאבה, טמון בשמה – המשאבה פועלת על הכוח הצנטריפוגלי.

מהי צנטריפוגה? 

בבסיס מנגנון העבודה של המשאבה הצנטריפוגלית עומדת הצנטריפוגה. כאשר כוח צנטריפוגלי הוא כוח פיזיקלי מדומה, המושך גוף כלשהו בתנועה מעגלית החוצה ממרכז מעגל, בכוח שהולך ומתגבר ככל שרדיוס המעגל גדל. זוהי למעשה הצנטריפוגה ומשאבה המבוססת על הכוח הפיזיקלי הזה מבצעת תהליך דומה בשביל להזרים מים בלחץ גבוה במערכות צינורות כאלה ואחרת.

מבנה משאבה צנטריפוגלית

המשאבה הצנטריפוגלית מבוססת על רכיב שנקרא מאיץ. תפקידו של המאיץ, הוא להאיץ את הלחץ והספיקה של הנוזל הנשאב תוך שימוש בכוח סיבובי – צנטריפוגלי. הנוזל הנכנס אל המאיץ קרוב לציר הסיבוב. כאשר הנוזל יוצא מן המאיץ, הוא נדחף לאורך צלעותיו של המאיץ, עד לבית השאיבה שצורתו שבלולית ומשם לצינור השאיבה. מבנה המשאבה הייחודי (מעגלי), אשר מנתב את כיוון זרימת הנוזל הנכנס אל המשאבה, מאפשר לה לייצר אנרגיה קינטית הנוצרת כתוצאה מהתנועה הסיבובית של הנוזל שבתוכה.

 משאבות רב דרגתיות מתקדמות יותר, מבוססות על תאי שאיבה ומאיצים רבים. כך שלמעשה כל תחנת יציאה של המשאבה, מקבלת צינור יציאה משלה וספיקת מים מתאימה, כמו לדוגמה בבנייני מגורים בהם כל דירה צריכה משאבת מים משל עצמה.

מאפיינים למשאבה צנטריפוגלית

  • ישנם ארבעה נתונים המאפיינים משאבה צנטריפוגלית:
  • Q – ספיקה – יחידת נפח העוברת ביחידת זמן
  • H – עומד – האנרגיה הטעונה בנוזל
  • P – הספק – כמות העבודה המושקעת או מתקבלת ביחידת זמן
  • η – נצילות משאבה צנטריפוגלית (יעילות) – היחס בין ההספק המופק להספק המושקע

משאבת מים צנטריפוגלית – יתרונות ושימושים

משאבה צנטריפוגאלית ידועה ביעילות רבה תוך ניצול מועט של אנרגיה. השילוב הזה חשוב במיוחד במבנים מסחריים למשל, בהם ניתן לעשות שימוש במספר רב של צנטריפוגות. 

הודות לעיצובם הפשוט יחסית, המשאבות ידועות בעמידות הגבוהה שלהן ובצורך המועט לתחזוקה שוטפת. במשאבות אלה נעשה שימוש במגוון תחומים כגון:

  • ענף הבנייה – המשאבות משמשות כמקור עיקרי לפמפום מים, כך שתהיה אספקת מים מספקת במבנים. 
  • כיבוי אש – במשאבות צנטריפוגליות נעשה שימוש במערכות הגנה לכיבוי אש וכן למטרות קירור בעזרת מים.
  • מפעלי תעשייה – מפעלים שמייצרים כמויות גדולות של מוצרים וכן במבנים מסחריים שזקוקים למספר רב של משאבות לצרכי תפעול תקין. ניכר כי מנהל מפעל אשר בחר להתקין משאבה צנטריפוגאלית בשטחו, זכה להספקי עבודה איכותיים יותר. לכן, ניתן לומר כי בסופו של דבר, הימצאות המשאבות הניבה למנהלי המפעל סכומי כסף גבוהים מאשר מפעלים מקבילים אשר לא עשו שימוש במשאבות וכל זאת ללא מאמץ תפעולי קשה. למשאבות הצנטריפוגליות יש יתרון גדול בייעול העשייה של המפעל מבחינות רבות. ראוי לציין, כי גם תעשיות המשקאות האלכוהוליים, המזון והכימיקלים עושות שימוש במשאבות אלה במפעלים השונים.

בחירת משאבה צנטריפוגלית

לפני שבוחרים במשאבה הן לשימוש בבתי מגורים והן למפעלי תעשייה, חשוב לדעת ולהכיר היטב את סוגי המשאבות השונות. שכן ישנן כאלה המתאימות אך ורק לצרכי תעשייה ולעומתן, משאבות שמיועדות לשימוש ביתי.

בנוסף, בתחום זה, קיימים חידושים טכנולוגיים היוצרים פתרונות טובים יותר ולכן, רצוי תמיד לוודא כי המשאבה המותקנת עבורכם, הינה מדגם חדיש ומתקדם, כך שהמשאבה תתפקד באופן המיטבי ביותר ולאורך זמן.

המומחיות בתחום המשאבות, באה לידי ביטוי באנשי הצוות שעומדים מאחורי החברה, שצריכים להיות בעל ידע וניסיון, בתחום הנדסה ותכנון של כל המשאבות לסוגיהן.

חשוב מאוד לבחור בחברה המציעה מגוון רחב יותר משאבות, עם יכולת לתת מענה לכל פרויקט קטן וגדול כאחד. כמו כן יש לוודא כי המשאבות שהחברה מספקת עומדות בתקנים המחייבים והמחמירים במטרה לשמור על רמת איכות גבוהה ומדויקת.

ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ

 אנו בחברת ש.ה.ם משאבות ויפעת בע"מ, מתמחים למעלה מ-30 שנה בייבוא, שיווק, שרות, שיפוץ וייעוץ לכל מגוון המשאבות. אנו מעניקים שירות למפעלי תעשיה, קבלני צנרת בניין, קבלני אינסטלציה, מוסדות ועוד.

חברתנו מספקת משאבות צנטריפוגליות מקצועיות, משאבות הגברת לחץ לבתים פרטיים, משאבות סולר ועוד מגוון רחב של משאבות המתאימות לצרכים שונים.

לכל שאלה או התייעצות, הנכם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם או ליצור אתנו קשר:

טלפון – 03-5703958

פקס – 03-7720556

מלאו את הפרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב