משאבה טבולה למפל מים

מפל מים הוא אלמנט מרהיב אשר רבים בוחרים להוסיף לגינה, למתחמים חיצוניים ואף לאזורים ייעודיים בתוך הבית או החלל. אך על מנת למקם מפל בצורה מוצלחת, יש צורך ברכישת משאבה מתאימה שתוכל לעמוד במשימה בצורה מיטבית. במאמר הבא אספנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על משאבות טבולות ואיך תתאימו אחת למפל המים שלכם. כל הפרטים, בשורות הבאות.

מפלי מים – העוצמה שברכות

אין ספק כי מפלי מים מהווים את אחת מתופעות הטבע היפות, המסעירות והמרשימות בעולם. המפלים נוצרים כאשר נחל, או זרם מים טבעי אחר, זורמים על פני ירידה תלולה ומגיעים למעין מצוק או קצה ממנו הם נופלים לתוך בריכה ולהמשך הזרימה. קשה להעריך במדויק את מספרם של המפלים בעולם, מאחר ולצד המפלים הגדולים והמוכרים ישנם אין סוף מפלים קטנים וחסרי שם. ההערכה היא כי ישנם עשרות אלפי מפלים כאשר הגדולים שבהם מגיעים לגבהים של כמעט 1000 מטר של נפילת מים.

כוחם העוצמתי של המפלים ויופיים עוצר הנשימה כבשו את דמיונם של בני האדם ולאורך ההיסטוריה היוו השראה בעבור משוררים, אמנים, חובבי טיולים והרפתקנים. לצד תרומה חשובה זו, למפלים גם תפקיד אקולוגי חשוב כאשר הם משמשים כמערכת אקולוגית עבור מינים רבים של צמחים ובעלי חיים. את היופי של המפל הטבעי רבים מנסים להעתיק גם למרחב הבייתי או הציבורי ומנסים לבנות מפלים מלאכותיים אשר בהחלט מצליחים להעביר, אפילו במעט, מהאווירה והיתרונות של המפל הטבעי.

המפל המלאכותי

המפל המלאכותי לוקח את האלמנטים החיוביים של המפלים הטבעיים, ומנסה להביא אותם גם למרחב הביתי או בנוי. על מנת ליצור מפל מלאכותי יש צורך בשטח רחב ידיים מתאים. מרבית המפלים המלאכותיים נבנים בחוץ הבית, אך בהחלט ניתן ליצור מפל גם באזור ייעודי בתוך הבית. בנוסף יש לתכנן את המפל ואת חלקיו השונים; בריכת מים, חלקי המפל, ומשאבה אשר תעלה את המים מהבריכה היישר לראש המפל.

משאבה טבולה למפל מים

היתרון של המפל בגינה הביתית

תרומה עיצובית – אולי התרומה הניכרת ביותר של המפל המלאכותי היא מבחינה עיצובית. אומנם המפלים הבייתים אינם מתקרבים לגודלם או פראותם של המפלים הטבעיים, אך אין ספק כי הם מרשימים ומספקים תרומה עיצובית חשובה ומרהיבה.

כמובן כי ישנן תרומות רבות נוספות הנגזרות בעיקר מפרמטרים סובייקטיביים כמו הרוגע שהמפלים נוסכים או הרושם שהם יכולים ליצור בקרב מבקרים או לקוחות פוטנציאליים. כל אחד יכול למצוא ולהתחבר ליתרונות שונים.

המשאבה הטבולה

ישנם סוגים רבים של משאבות, אך המשאבה הטובה ביותר בעבור מרבית המפלים היא משאבה טבולה. הכוונה היא למשאבה אשר כל גופה טבול בתוך המים וכך היא מצליחה לשאוב בהצלחה את מי הבריכה. ישנם סוגים רבים של משאבות ודגמים שונים, אך עקרון הפעולה של רובן יחסית זהה. על מנת לשאוב את המים יוצאת המשאבה מעין אזור של תת לחץ, וואקום, אליו נכנסים המים ועולים מעלה במעלה המפל עד ליציאתם. משאבות המים הטבולות הן מוצר אמין ויעיל אשר רכישה טובה שלו אמורה לשרת אתכם למשך שנים ארוכות ללא תקלות והתעסקויות מיותרות.

איך בוחרים משאבה למפל

אחד הדברים החשובים ביותר לפני שרוכשים את המשאבה, הוא להתאים אותה לייעוד שלה ולמאפיינים הפיזיים של המפל. על מנת לבצע בחירה אידיאלית כדאי להיעזר בעצת וסיועה של מומחה, אך באופן כללי אלו הם הפרמטרים על פיהם תוכלו לבחור משאבה:

  • גובה הרמת המים – הכוונה היא לגובה המפל ולגובה אותו תצטרף המשאבה לעבור על מנת לדחוף את המים על פניו.
  • נפח הבריכה – גודל הבריכה בה תמקמו את המפל וכמות המים הנמצאת בה, ישפיעו גם הם על קיבולת המשאבה שתתאים למשימה.
  • פיצולים – חשוב לשים לב האם קיימים פיצולים על קו הצינור שמוביל את המים למפל, פיצולים שכאלה ישפיעו גם הם על עוצמת המשאבה הנדרשת.
  • רעשים – ישנן משאבות רועשות וכאלו שאינן מייצרות רעש כלל. חשוב לשים לכך לב ולרכוש את הסוג המתאים.
  • פיצ'רים נוספים – לבסוף יש לשים לב לפיצ'רים נוספים ויכולות מיוחדות הכוללות בתוך המשאבה. לדוגמא, ישנן משאבות מתקדמות הכוללות יכולות שונות של הפעלה מרחוק.

שוב, על מנת לבחור במשאבה האידיאלית עבורכם אנו ממליצים להיוועץ עם מומחה אשר יסייעה לכם לתכנן את המפל ולבחור את המשאבה המתאימה עבורו.

שהם משאבות ויפעת בע"מ – ייבוא ושיווק לכל סוגי המשאבות

החברה שלנו פועלת בתחום הייבוא, השיווק, השיפוץ והייעוץ של כל סוגי המשאבות, כבר למעלה מ-38 שנים. אנו מציעים מגוון רחב של משאבות טבולות, לצד מגוון נוסף של משאבות ברמת איכות הגבוהה ביותר. במשך השנים צברנו ניסיון וידע רבים אותם אנו נשמח לרתום לרשותכם. לפרטים נוספים ושיחה עם נציג – חייגו: 03-525-6366.

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב