משאבה טבולה קטנה

רוצים לקנות משאבה טבולה קטנה ולא יודעים במה לבחור? הגעתם למקום הנכון. טובי המומחים שלנו איגדו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על משאבות טבולות – איך הן עובדות, מהם השימושים הנפוצים בהן, איך תבחרו במשאבה האידיאלית עבורכם והיכן תמצאו את המשאבות הטובות בעולם במחירים הנמוכים בישראל. כל הפרטים ועוד, בשורות הבאות.

לחצו כאן למידע נוסף
עולם המשאבות הוא רחב ומסעיר, ישנם סוגים רבים של משאבות כאשר לכל סוג ישנם דגמים רבים ותתי דגמים נוספים. לכל סוג ודגם ניתן למצוא שימושים שונים, יתרונות שונים ותפקודים מגוונים. בין יתר סוגי המשאבות ניתן למצוא; משאבות סחרור, משאבות הגברת לחץ, משאבות צנטריפוגליות, משאבות ניקוז, משאבות גלגלי שיניים, משאבות יניקה עצמית ועוד ועוד.

כל סוג של משאבה הוא עולם ומלואו ועקרונות הפעולה השונים מביאים לידי ביטוי יכולות פיזיקליות שונות. אחד מסוגי המשאבות המיוחדים והמסקרנים ביותר, היא המשאבה הטבולה. משאבה אשר פועלת בצורה מעט שונה, מיועדת לשימושים יוצאי דופן ומאפשרת עבודה יעילה ואמינה גם בסביבות עבודה מאתגרות.

מה זו משאבה טבולה?

בפשטות ניתן לומר כי המשאבה הטבולה היא סוג של משאבה המיועדת לטבול במים או בנוזל אחר, תכונה זו מאפשרת לה להעביר מים בצורה יעילה ממקום למקום. בניגוד לסוגים אחרים של משאבות אשר עובדות מחוץ למקור המים או כחלק ממערך של צינורות. המשאבות הטבולות מיועדות לעבודה מתחת למים ולכן ניתן לעשות בהן שימושים שלא מתאפשרים במשאבות אחרות. השימוש הנפוץ והמרכזי של המשאבות הטבולות הוא לניקוז מים באזורים מוצפים, שאיבת מים ובאופן כללי העברה של מים ממקום למקום.

המבנה של המשאבות הטבולות

ישנם סוגים שונים ודגמים רבים של משאבות טבולות, אך בכל זאת ניתן להצביע על מבנה כללי המשותף למרביתן. בדרך כלל המשאבות תכלולנה שני חלקים עיקריים; מנוע וגוף המשאבה, שני החלקים סגורים היטב בתוך מארז אטום למים. תפקידו של המנוע הוא להעניק כוח לגוף השאיבה, לרוב ובאופן כמעט גורף המנוע יקבל את כוחו ממקור חשמלי כלשהו. גוף היניקה, אשר מקבל את כוחו של המנוע, יוצר אזור תת לחץ, וואקום, אליו נשאב הנוזל ונדחף החוצה דרך פתח היציאה ואז להמשך הצנרת. השידוך של שני הרכיבים יחדיו יוצר משאבה מיוחדת המסוגלת לעבוד בתנאים מאתגרים ומאופיינת באמינות גבוהה, יעילות רבה וצריכת אנרגיה מעוטה.

משאבה טבולה קטנה

השימושים המרכזיים של המשאבות הטבולות

כאמור, המשאבות הטבולות הן מעט מיוחדות בנוף המשאבות הטיפוסי ובהתאם גם השימוש בהן. השימוש המרכזי שלהן הוא בשאיבת נוזלים ולכן הן נפוצות במערכות של אספקת מים, שאיבת מים מבארות, מאגרים מים וכולי. שימושים נוספים שלהן הוא במערכות השקיה שונות, אספקת מים לבעלי חיים, ניקוז נוזלים, טיפול בשפכים, ניקוז ביוב, מזרקות ובריכות, ועוד. חשוב לעמוד על ההבדלים והמפרטים של כל משאבה ועל ההתאמה שלה לצורך ולייעוד, ישנם מקרים בהם יהיה צורך לעשות שימוש במשאבות טבולות גדולות ובעלות עוצמה ולעיתים יהיה צורך לעשות שימוש דווקא במשאבה טבולה קטנה וקומפקטית.

השימוש במשאבות טבולות קטנות הוא נפוץ בעיקר לצרכים בייתים שונים, אך גם לצרכים תעשייתיים שאינם דורשים עוצמה גבוהה, לדוגמא, בריכות נוי, מזרקות ומפלים. מקום נוסף בו ניתן למצוא את המשאבות הקטנות הוא בפינוי וניקוז של ביוב ביתי או בניקוז כללי של אזור המוצף במים. בשל יכולתן הטובה של המשאבות הטבולות בהעברה של נוזל ממקום למקום ניתן למצוא אותן גם במערכות השקיה קטנות ובכלל זה גם במערכות של חקלאות ימית.

יתרונות המשאבה הטבולה

עד כה, עסקנו במבנה המשאבה, בצורת הפעולה שלה ובשימושים הנפוצים לה, אך הגיע הזמן להבין מהם היתרונות שהפכו את השימוש במשאבה הטבולה לכל כך נפוץ ופופולארי:

  • צריכת אנרגיה נמוכה – המשאבות הטבולות נחשבות לחסכוניות יותר באנרגיה וזאת בהשוואה למשאבות אחרות. ניתן לייחס נקודה זאת לעובדה כי המשאבות הטבולות ממוקמות בתוך הנוזל, מה שמפחית את כמות האנרגיה הנדרשת לצורך פעולת השאיבה.
  • התקנה קלה – מאחר ולמשאבה הטבולה אין צורך בצנרת ארוכה ומורכבת, היא נחשבת לקלה ופשוטה להתקנה.
  • עבודה שקטה – מכיוון שמשאבות טבולות מותקנות מתחת למים, הן פועלות בשקט, מה שהופך אותן לאידיאליות עבור בתי מגורים, סביבה אנושית ובריכות פרטיות.
  • יעילות עבודה – משאבות טבולות מסוגלות לשאוב כמויות גבוהות של נוזל, מה שהופך אותן לאידיאליות לשימוש במערכות השקיה, מערכות ביוב ויישומים אחרים בהם יש צורך לשאוב נפח גדול של נוזל.
  • תחזוקה נמוכה – המשאבות הטבולות נחשבות לסוג משאבה אמין ועמיד הדורש תחזוקה נמוכה במיוחד. העמידות של המשאבות מאפשר להן לעבוד בצורה מוצלחת גם בסביבות עבודה מאתגרות וקשות.

בשורה התחתונה, ניתן להבין כי למשאבות הטבולות יתרונות רבים ולא בכדי הן משמשות כמשאבה המועדפת למגוון רחב של שימושים.

איך בוחרים במשאבה טבולה

בחירת המשאבה הנכונה ביותר היא חשובה על מנת שתוכלו ליהנות ממשאבה אשר מתאימה לצרכים ולדרישות שלכם. תהליך הבחירה דורש התחשבות בגורמים כמו; ייעוד המשאבה, קצב הזרימה הרצוי, לחץ נדרש, סוג הנוזל הנשאב ועוד. אלו הם שלבי תהליך הבחירה על פי המומחים שלנו:

  • אפיון צורך – ראשית, יש להבין מה תהיה מטרת המשאבה, מה יהיה הייעוד שלה ועל איזה צורך יהיה עליה לענות.
  • קצב זרימה – קצב הזרימה הוא נפח הנוזל אותו יש להעביר ביחידת זמן מוגדרת. יש להבין מהו קצב הזרימה הנדרש לכם.
  • הכוח הנדרש – חשבו מהו הכוח הנדרש על מנת לשאוב את הנוזל למרחק או גובה מסוימים.
  • בחירת גודל המשאבה – כעת ניתן לבחור את גודל המשאבה אשר תוכל להתמודד עם הדרישות והצרכים שלכם.
  • תכונות נוספות – ישנן משאבות בעלות תכונות נוספות כמו; כיבוי אוטומטי, הגנה תרמית, עמידות לנוזל מיוחד ועוד. זהו הזמן להבין מהם התכונות המיוחדות הנדרשות לכם.
  • בחירת המשאבה – השלב האחרון הוא בחירת המשאבה מתוך כל האופציות הרלוונטיות.

לבסוף חשוב לנו להגיד כי הטיפ החשוב מכולם לבחירת משאבה הוא היוועצות עם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים אשר יוכלו להעניק לכם ייעוץ מקצועי ומדויק ולהתאים עבורכם את המשאבה האידיאלית.

שהם משאבות ויפעת – צרו קשר!

נשמח לרתום את כל הידע והניסיון שלנו על מנת לסייע לכם ולספק לכם מענה מקיף לכל שאלה או בקשה שעשויה לצוץ. ליצירת קשר – חייגו: 03-525-6366.

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב