משאבת סחרור למערכת סולארית

בשנים האחרונות הפך השימוש במערכות סולאריות לנפוץ ופופולארי במיוחד, בשל יעילותן הגוברת. אחד הרכיבים החשובים והפחות מוכרים במערכות הללו היא משאבת הסחרור. במאמר הבא נכיר אותן לעומק ונבין כיצד הן עובדות, איך לבחור במשאבה הנכונה ואיפה משיגים את המשאבות הטובות בעולם במחירים הטובים בישראל – כל הפרטים ועוד, בשורות הבאות.

לחצו כאן למידע נוסף

מה זה מערכת סולארית?

הזכרנו קודם לכן את המערכות הסולאריות, אך חשוב להבין מה הן עושות בדיוק, כיצד הן עובדות ואיך הן מפיקות תועלת ממשאבות הסחרור. הרעיון לעשות שימוש בחום השמש על מנת לחמם נוזלים הוא אינו חדש ובוצע לראשונה עוד בשנת 1777 על ידי בוטנאי שווייצרי בשם "הוראס דה-ססר". דה ססר המציא מתקן בעל קולטן שמש פרימיטיבי וייעודו המקורי היה לחמם קערות מרק. מאז התקדמה הטכנולוגיה הסולארית בצורה משמעותית וכיום המערכות הסולאריות הן מתקדמות ביותר ומצליחות להפיק חשמל בצורה יעילה ולחמם נוזל במהירות בעזרת קרני השמש בלבד.

את המערכות הסולריות מרכיבים הפאנלים הסולאריים אשר מבוססים בעצמם על עקרון עבודה פשוט אך דיי גאוני. כל פאנל מיועד לקליטה מיטבית של אור השמש, בתוך הפאנל מצויה צנרת דקיקה העוברת לאורכו ולרוחבו. על מנת לחמם נוזל, יש להעביר אותו בצנרת שבתוך הפאנל ולתת לשמש לעשות את קסמה. את הנוזל החם ניתן לנצל לייצור חשמל, ניתן לעשות בו שימוש ישיר, בדומה לפעולה של דודי השמש וניתן לעשות בו שימושים נוספים כאלו ואחרים. ישנו קשר בין המערכות הסולריות לדודי השמש וניתן אף להגיד כי דוד שמש הוא סוג של מערכת סולרית. אך ההבדל המהותי בין השניים הוא הגודל. בעוד שמערכות סולריות מתייחסות למערכות גדולות, דודי השמש המוכרים לנו הם קטנים ופשוטים יחסית.

משאבת סחרור – מה זה בכלל?

ועכשיו, אחרי ההקדמה החשובה, אפשר לגשת ללב המאמר – משאבות הסחרור. משאבת סחרור היא משאבה שתפקידה המרכזי הוא לשמור על תנועה של נוזל בתוך מערכת צינורות סגורה, מכאן גם נובע שמה – סחרור הנוזל. מדובר במשאבות פשוטות יחסית, אמינות וחסכוניות באנרגיה. השימוש במשאב סחרור נפוץ במערכות בהן יש צורך לשמור על תנועה של נוזל. לדוגמא בצנרת של בניין גדול, כאשר נפתח את ברז המים ייקח למים החמים זמן רב להגיע. משאבת הסחרור שומרת על סירקולציה ומקצרת את זמן הופעת המים החמים.

כפי שבטח כבר הצלחתם להבין, גם במערכות סולריות יש למשאבות הסחרור תפקיד חשוב. על מנת שהמערכת תוכל לפעול בצורה יעילה, יש לשמור על תנועה של מים בתוך צנרת הלוחות הסולאריים. משאבת הסחרור מאפשרת לשמור על תנועת המים ובכך היא מאפשרת לנו ליהנות ממים חמים או מכל נוזל אחר אותו נחמם במערכת הסולארית.

סולארית למערכת סחרור משאבת

היתרונות של משאבת הסחרור

נגענו קודם ביתרונות של משאבת הסחרור, אך כעת נכיר אותם לעומק:

  • פשוטות – עקרון הפעולה של משאבות הסחרור הוא פשוט ולכן גם הן נותרות יחסית פשוטות. הן קלות להתקנה וליישום וקל מאוד לעבוד עימן.
  • אמינות – לצד הפשטות של משאבות הסחרור, הן גם נמצאות אמינות ובטוחות לשימוש. אמינות היא עניין חשוב ביותר במוצרים מסוג זה והדבר מאפשר לכם להתקין ולהפעיל את המשאבה בראש שקט.
  • חיסכון באנרגיה – הפעלת המשאבה אינה דורשת אנרגיה רבה וזאת בשל הלחץ הנמוך הנדרש להפעלתה. צריכת האנרגיה הנמוכה מאפשרת להפעיל את המשאבה ללא חשש מעלות חשמל גבוהה מידי.

מה צריך לדעת לפני שקונים?

לפני שאתם קונים את משאבת הסחרור החדשה שלכם, יש מספר דברים אותם כדאי לדעת לקחת בחשבון:

  • מהם הצרכים שלכם – ישנו מספר רב של סוגים ודגמים של משאבות סחרור, כל דגם מתאים לצרכים ושימושים שונים. הבינו היטב מהו הצורך שלכם ופעלו בהתאם
  • התאמה בין המשאבה לשימוש – בהמשך לסעיף הקודם, יש לדעת כיצד להתאים את המשאבה ואת מאפיינה לאופי השימוש הצפוי בה.
  • התקנה מקצועית – בכל הקשור למשאבות סחרור, להתקנה מקצועית ישנה חשיבות מכרעת. שימו לב כי גם לאחר בחירת המשאבה אתם נעזרים במתקין מקצועי אשר מגיע עם כל הציוד הנדרש ויודע כיצד לבצע התקנה מקצועית ובטוחה.

שהם משאבות ויפעת – המגוון שלנו

החברה שלנו פועלת מזה למעלה מ-38 שנה בתחום המשאבות. אנו מייבאים ומשווקים את המשאבות הטובות בעולם במחירים הטובים בישראל. אנו מציעים לכם מגוון של משאבות סחרור איכותיות למערכות סולאריות:

  • משאבה דגם GPD 32-8S- מתחברת לקו 11/4 עם שלוש מהירויות, מתח אספקה של 230V ומנוע בהספק של 245W.
  • משאבה דגם GPD 25-6S- מתחברת לקו 1, שלוש מהירויות הפעלה, מתח אספקה של 230V ומנוע בנפח של 100W
  • UPS גרונדפוס – משאבה בעלת שלוש מהירויות הפעלה ואפשרות חיבור לקו 11/4 – 1.
  • סיחרור דגם TP – משאבות למערכת הסקה, מנוע יבש בגדלים שונים

צרו איתנו קשר!

החברה שלנו היא אחת הוותיקות והמובילות בתחום בישראל, במשך השנים סיפקנו משאבות לאלפי לקוחות ולמאות פרויקטים. נשמח לרתום את כל הידע והניסיון שצברנו על מנת לספק לכם את השירות הטוב והמקצועי ביותר. ליצירת קשר, קבלת פרטים נוספים ושיחה עם נציג – חייגו: 03-525-6366.

האתר נבנה ועוצב ע"י אדאקטיב